Reklama wizualna to typ reklamy, którego podstawowym elementem jest obraz – ma on nakłonić odbiorcę do zakupu konkretnego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi. Powinien składać się z ciekawej grafiki i oryginalnego tekstu oraz zwrócić uwagę na odpowiednie detale. Dlatego tak dużą wagę w reklamie wizualnej przywiązuje się do nasycenia barw, czcionki, położenia i wielkości tekstu.

Tekst ma oddziaływać na zmysł wzroku. Wywoływać skojarzenia, pragnienia i zachęcać do skorzystanie oferty firmy. Ze względu na oddziaływanie na kilka zmysłów, skuteczność tego typu reklamy jest naprawdę wysoka.

Reklama wizualna

Jak często korzystamy z reklam wizualnych?

Reklama wizualna bezsprzecznie króluje w przestrzeni miejskiej. Świetnie sprawdza w długich, bądź krótkich kampaniach reklamowych. W przypadku reklam zewnętrznych najczęściej zwracają swoją uwagę duże tablice informacyjne, billboardy, czy banery. Na tle reklam wizualnych niewątpliwie wyróżniają się formy świetlne – litery przestrzenne, kasetony, czy pylony reklamowe stanowią nowoczesną i niezwykle estetyczną formę reklamową.

Warto wspomnieć również o wewnętrznej formie reklamy. Reklama wizualna wewnętrzna zwykle zawiera więcej treści i pełni funkcje głównie informacyjną. W reklamie wewnętrznej wykorzystuje się podobne elementy jak w reklamie zewnętrznej – neony, kasetony, pylony. Można również zastosować standy, potykacze, ścianki ekspozycyjne i rollupy.

Jak stworzyć skuteczny system identyfikacji wizualnej?

System identyfikacji wizualnej to wszystkie elementy identyfikacji wizualnej, które pozwalają zidentyfikować firmę i wyróżnić ją spośród innych na rynku. Jest to zestaw reguł, które mają zbudować pozytywne wyobrażenie o firmie i dotrzeć do jej współpracowników i odbiorców. W zależności od potrzeb system identyfikacji może wyglądać trochę inaczej, jednak ważne jest zachowanie spójności w budowaniu marki.

Duży wpływ na odbiór marki na rynku ma renoma – pozytywna opinia o usługach świadczonych przez firmę, jej wiarygodność, kontakt z klientami itp. Aby utrzymać dobrą renomę na rynku, warto inwestować w tworzenie identyfikacji wizualnej firmy.

Na elementy identyfikacji wizualnej składają się:

  • nazwa firmy,
  • logo,
  • znaki bazowe – krój pisma, kolorystyka itp.
  • wytyczne promocyjne – zasady kompozycji reklamy, działań e-marketingowych.

Ważnym elementem identyfikacji wizualnej jest logo. Logo jest elementem reklamy wizualnej, za pomocą którego będzie możliwe zidentyfikowanie marki na rynku. Na podstawie zapamiętanego loga, konsument będzie identyfikował firmę i jej produkty w swojej pamięci. Może być to symbol, nazwa firmy lub konkretna grafika. Ważne by logo było proste i czytelne, tak aby zrozumieli je wszyscy konsumenci!

Logo firmy będzie stanowić jej znak rozpoznawalny. Będzie możliwe jego użycie również jako reklamy świetlnej – wewnętrznej lub zewnętrznej.

Reklamy świetlne

Reklama świetlna przyciąga wzrok przechodniów już od wielu lat. Wydaje się jednak, że obecnie słynne neony przechodzą odrodzenie. Coraz częściej pojawiają się w przestrzeni miejskiej, zwracając uwagę na logo firmy i ułatwiając dotarcie do klienta.

Nowoczesna technologia tworzenia reklam świetlnych – LED, pozwala na realizację nowatorskich i indywidualnych pomysłów firm. Wykorzystanie technologii LED umożliwia bardziej widoczne i czytelne tworzenie reklam świetlnych. Oszczędza dużo wydatków, a dodatkowo jest bezpieczna dla środowiska – do jej produkcji nie używa się rtęci. Lampki ledowe są również dużo bardziej odporne na uderzenia czy inne wypadki, związane chociażby z porywistym wiatrem.

Reklama świetlna z reguły przybiera kilka form: podświetlanych liter przestrzennych, kasetonów oraz pylonów. 

Litery przestrzenne wykonywane są z plexi oraz aluminium, a ich wysokość sięga nawet 450 cm. Zaopatrzone są w nowoczesne moduły diod świecących typu LED. Kasetony natomiast oddziałują na odbiorców głównie poprzez kolor i światło. Mogą one mieć dowolny kształt, dopasowany do indywidualnego projektu. Grafika kasetonów daje różnorodne możliwości wizualne. Natomiast dwustronne pylony reklamowe wykonywane są w technologii profili stalowych z frontem z płyty plexi. Ich rozmiary, budowa oraz efektowny wygląd są tak różnorodne, że możliwości prezentacji informacji za ich pomocą wydają się nieskończone.

Reklama wizualna

Reklama wizualna jest świetną formą prostego i zrozumiałego przekazu dla odbiorcy. Pozwala na dotarcie do szerokiego grona, przy stosunkowo niskich kosztach. Dodatkowe zastosowanie reklam świetlnych przyciąga wzrok i sprawia, że reklama świetlna skupia uwagę przechodniów. W zależności od rodzaju podświetlenia możliwe jest stworzenie wielu ciekawych efektów, które umożliwią szybkie zapamiętanie loga, bądź nazwy firmy.

Ostatnio dodane

Uniwersalne konstrukcje aluminiowe

Niezwykła podatność na obróbkę, duża wytrzymałość, niska waga, odporność na warunki środowiskowe, zmienne temperatury i korozję. Zalet aluminium jest bez liku.

Zobacz więcej

Automatyczna obróbka tworzyw wszelkiego rodzaju

Frezowanie CNC to komputerowe sterowanie urządzeń numerycznych. Jest to udoskonalona metoda obróbki tworzyw wszelkiego rodzaju, powierzchni płaskich i niestandardowych.

Zobacz więcej

Elewacje alucobond

Elewacje alucobond nadaje nowe podejście do wyglądu budynków zarówno z zewnątrz jak i od środka, wzbogacając wnętrze pomieszczeń o industrialne elementy.

Zobacz więcej